Veelgestelde vragen

Om je al een beetje voor te bereiden op je eerste dagen vind je hieronder antwoorden op veelgestelde vragen van andere studenten. Voor jou ook vast handig om te weten. Vergeet niet om omlaag te scrollen om alle FAQ's te zien!

Waar haal ik m'n badge en sleutels?

Meld je op je eerste werkdag even bij het servicepunt Facilitair Bedrijf (Helmond) om je badge en eventuele sleutels op te halen. Het servicepunt Facilitair Bedrijf is van maandag t/m donderdag open van 8.00 tot 16.30 en op vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur. Je vindt het servicepunt Facilitair Bedrijf in het vergadercentrum, in volksmond ook wel de ‘flat’ genoemd. Met je badge kun je via de personeelsingang naar binnen, het geeft toegang tot bepaalde ruimtes, je logt er mee in op de pc en je bent herkenbaar als medewerker. Neem je badge dus altijd mee en draag 'm zichtbaar.

Hoe kom ik aan m’n dienstkleding?

Maak graag zelf een afspraak met de linnenkamer (Helmond) voor het aanmeten van dienstkleding, telefoon 0492-59 53 39. De linnenkamer is van maandag t/m donderdag open van 8.00 tot 16.30 en op vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur. De linnenkamer is in de buurt van het personeelsrestaurant. Als je je uniform hebt laten aanmeten dan zorgt de linnendienst ervoor dat je uniform op de eerste dag voor je klaar hangt.

Wat zijn m'n werktijden?

Je werktijden en dienstrooster krijg je te horen via de afdeling waar je gaat werken. Vraag dit dus aan de contactpersoon van je afdeling.

Krijg ik een Elkerliek e-mailadres?

Ja! Je kunt in het ziekenhuis op elke pc je mail checken. Thuis kan dit ook, dan log je in via webmail.elkerliek.nl

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuws van het Elkerliek?

Intranet is het belangrijkste startpunt voor alle medewerkers. Met nieuws en links naar andere systemen als DKS en Leerlink. Geregeld even checken! Tevens ontvang je elke dinsdag in je Elkerliek-mail de nieuwsbrief Elkerweek. Volg het Elkerliek ook op social media: op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.

Waar vind ik m’n personeelsgegevens, zoals salarisstrook?

Je persoonlijke gegevens, zoals je salarisstrook vind je in het programma Unit4 ESS web. Inloggegevens ontvang je bij het servicepunt Facilitair Bedrijf.

Heeft het Elkerliek een medische bibliotheek?

Jazeker! De medische bibliotheek zit in de buurt van het personeelsrestaurant. Je kunt er elke dag terecht, ook buiten kantooruren. De (digitale) collectie en diensten zijn ook toegankelijk via de Digitale Bibliotheek (via intranet).

Oh nee, ziek! Wat nu?

Bekijk wat je moet doen om je ziek te melden.

Kun je bij het Elkerliek parkeren?

Ja! Bij het Elkerliek in Helmond zijn er voldoende betaalde parkeerplekken. Ook is er een gratis beveiligde fietsenstalling. Op de locaties in Deurne, Asten en Gemert kun je gratis parkeren. Lees meer over parkeren bij het Elkerliek.

Zijn er slaapvoorzieningen?

Alleen voor coassistenten en semi-artsen heeft het Elkerliek slaapvoorzieningen. Zodra je je personeelsnummer hebt ontvangen van hr-services, kun je contact opnemen met het facilitair bedrijf via servicepunt@elkerliek.nl of 0492 595 321. Het aantal kamers is beperkt dus neem graag op tijd contact op om gebruik te kunnen maken van een slaapvoorziening.

In het ziekenhuis op locatie Helmond hebben we piketkamers beschikbaar, dit zijn gemeubileerde kamers met een eigen badkamer (er is geen kookgelegenheid). Daarnaast hebben we enkele kamers beschikbaar in de personeelsflat van MMC Eindhoven, Ds. Th. Fliednerstraat 1, 5631 BM Eindhoven. Ook deze kamers zijn gemeubileerd en hebben een eigen badkamer. Daarnaast heeft deze personeelsflat meerdere voorzieningen, zoals een gezamenlijke keuken, woonkamer en wasmachines. Je kunt je voorkeur doorgeven wanneer je contact opneemt met het servicepunt facilitair.

Wat moet ik doen aan het einde van m’n stage of coschap?

Vergeet niet om de badge, sleutels en dienstkleding weer in te leveren. En veel succes met het vervolg van je opleiding of misschien wel je eerste baan!